" اظهار نظر هاشمی رفسنجانی درباره نتایج روند مذاکرات : فرماندهان سنگر دیپلماسی ... "

 

به گزارش جام نیوز به نقل از سایت هاشمی رفسنجانی، آیت الله هاشمی رفسنجانی در همایش روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور پیش بینی کرد: فرماندهان سنگر دیپلماسی پیروزی جاودانی را نصیب مردم ایران خواهند کرد.  

در گزیده سخنان ایشان آمده است:   چون مسؤولان اولیه انقلاب شناخت کافی از افراطیون داشتند، توانستند آنها را به مردم معرفی کنند و با رهبری مدبرانه امام(ره) خیلی زود از بلای افراطی گری ها عبور کردیم.   انتخابات 24 خرداد سال 92 نشانه ای از پیروزی خواست مردم است و باید مسیر رشد آگاهی مردم با جدیت دنبال شود و شرایط اعتلای همه جانبه اجتماعی فراهم گردد.   هنر دیپلماسی این است که مثل سال های پس از جنگ برای حقوق مردم بایستیم تا حق مردم ایران مورد تأیید قرار گرفته و ثبت گردد.   حمایت های رهبری و ملت از مسؤولین سیاست خارجی بهترین سرمایه برای مذاکره کنندگان است تا بتوانند حقوق ایران را در تاریخ ماندگار نمایند.   علی رغم برخی دشواری ها روزهای روشنی پیش روی ملت ایران است. همدلی مردم و مسؤولان و حمایت از سربازان و فرماندهان سنگر دیپلماسی پیروزی های جاودانی را نصیب مردم ایران نموده و خواهد کرد.   امیدوارم دولت یازدهم که برخاسته از خواست فرهیختگان و نخبگان و قاطبه ی مردم است، بر مشکلات فائق آید و شرایط و محیط اخلاقی هر چه بهتر در کشور فراهم شود.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی

 

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، در ادامه روند محاکمه نخستین رئیس جمهور منتخب مصر، دادستان کل این کشور خواستار صدور حکم اعدام برای محمد مرسی به اتهام «جاسوسی برای کشورهای خارجی» و از جمله ايران شد.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری "آسوشيتدپرس" (AP) "عماد الشراوی" دادستان مصر، روز چهارشنبه، ۲۸ آبان، به دادگاه گفت که آقای مرسی در يک سالی که رئيس جمهور اين کشور بود همراه با تعدادی ديگر از رهبران گروه اخوان‌المسلمين، اسناد محرمانه‌ای را به سرويس‌های اطلاعاتی خارجی از جمله ايران منتقل کرده است.

 

آقای الشراوی همچنين گفت: «محمد مرسی، رئيس جمهور سابق مصر، محمد بديع، رهبر گروه اخوان‌المسلمين، و ۳۴ عضو ارشد ديگر اين حزب اسلامگرا، با گروه‌های شبه نظامی خارجی مانند حماس برای بی‌ثبات کردن مصر همکاری می‌کردند.»

 

این گزارش می‌افزاید: «آقای مرسی نيز با رد صلاحيت دادگاه، در عين حال تاکيد کرد که در جلسات بعدی از خود دفاع خواهد کرد. رئيس جمهور سابق مصر در جلسات قبلی دادگاه به ارائه اسناد فوق محرمانه به قطر نيز متهم شده بود.»

 

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، جلسه بعدی دادگاه چهارشنبه پنجم آذر و برای کسب آخرين دفاعيات متهمان برگزار خواهد شد.

 

این خبرگزاری می افزاید: «در صورت صدور حکم اعدام برای رئيس جمهور پيشين مصر، او يکی از صدها عضو حزب اخوان‌المسلمين خواهد بود که در محاکمه‌های ماه‌های اخير در اين کشور به اعدام محکوم شدند، اما اين احکام هنوز اجرا نشده است. بسياری از اين مجازات‌ها نيز به حبس ابد تغيير يافته‌اند.»

 

آسوشیتدپرس گفت: «اخوان‌المسلمين گروه تروريستی اعلام و فعاليت‌های آن ممنوع شده است. اين گروه از سال ۲۰۱۱ ميلادی و با سرنگونی حسنی مبارک در تمام انتخابات مصر تا لحظه برکناری محمد مرسی، رئيس‌جمهور برآمده از آن، به پيروزی رسيد.»

 

 

این خبرگزاری امریکایی افزود: «با اين همه دوره يک ساله رياست‌جمهوری آقای مرسی با اعتراضات گسترده و خونينی روبه‌رو شد که در نهايت با دخالت ارتش و وزير دفاع وقت، يعنی ژنرال عبدالفتاح سيسی، محمد مرسی از قدرت برکنار و بازداشت شد.»

 

بر اساس این گزارش، به دنبال آن دور تازه‌ای از اعتراضات، اين بار از سوی هواداران اخوان‌المسلمين رخ داد که قربانيان بسياری گرفت.

 

 

 

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، شبکه المیادین عصر امروز به نقل از خبرگزار خود در وین گزارش داد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در صدد عزیمت به وین با هدف مشارکت در مذاکرات ایران و گروه 1+5 است.

 

خبرنگار این رسانه در ادامه گزارش خود افزود: بیانیه وزارت امور خارجه بر این نکته تاکید دارد که مسکو و واشنگتن بر لزوم موفقیت مذاکرات وین اتفاق نظر دارند.

 

وی همچنین در ادامه بیان کرد که به سبب کمبود وقت، طرفین مذاکره‌کننده در صدد توافق چارچوب‌بندی شده هستند و نه توافق نهایی.

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی

 

" خدا عاقبت را ختم به خیر کند "

 

پایگاه خبری انصارحزب الله_ مذاکرات دولت یازدهم با ۱+۵ و بویژه دولت آمریکا درباره پرونده هسته ای به روزهای آخر خود نزدیک می‌شود.

مذاکراتی که با وجود ابراز بدبینی رهبری و سایر چهره های دلسوز نظام اما به دلیل اصرار دولت با آن موافقت شد و هم اکنون مدت هاست که در کشورهای اروپایی و عربی در حال پیگیری است.

نکته اما آنجاست که این مذاکرات نه تنها دستاوردی نداشته است بلکه حتی پس از توافق مشهور ژنو، شاهد آن بودیم که آمریکا دست به اِعمال تحریم‌های بیشتری علیه نظام جمهوری اسلامی ایران زد و جدای از این مسئله، زبان گشایی های مقامات کاخ سفید و برخی مقامات اروپایی نیز علیه ایران تندتر و لجام گسیخته‌تر شد.

با تمام این تفاسیر اما مذاکرات هسته‌ای در ظاهر به روزهای آخر خود رسیده و با وجود آنکه پیش از این تصور می شد این مذاکرات در جریان سفر وزیر خارجه و رئیس دولت به نیویورک به نتیجه برسد و یا حداقل مسقط و میانجیگری کشور عمان بتواند ایستگاه آخر مذاکرات به زعم اصلاح طلبان و کسانی در دولت! باشد اما اینطور نشد و هر روز که می گذرد خیلی بیش از این حرف مشهور سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه واقعی‌تر به نظر می رسد که پس از مذاکرات نیویورک گفته بود: «ایران و آمریکا قسمت اعظم مشکلات توافق را حل کرده‌اند و درصد کمی باقیمانده اما در این بخش باقیمانده شیطان لانه کرده است»!

با این وجود اما پس از مذاکرات مسقط قرار شده است که ادامه مذاکرات در وین اتریش پیگیری شود و در این روزها، محمدجواد ظریف به همراه سایر اعضای تیم مذاکره به وین رفته اند تا ادامه روند مذاکرات را پیگیری کنند.

سدهایی که نمی گذارند دود سفید توافق بلند شود

پرواضح است که یکی از معانی واضح صحبت لاوروف این است که در بخش باقیمانده از مذاکرات، آنچه که محل مناقشه اصلی به نظر می رسد، خطوط قرمز ایران و آمریکا هستند.

خطوط قرمزی که از جمله بارزترین آنها برای جمهوری اسلامی ایران؛ ضرورت لغو فی الفور تمام تحریم هاست و برای کاخ سفید نیز مبرّزترین آنها بحث تعداد سانتریفیوژهای ایران است.

اما مناقشه اصلی و اساسی آنجاست که این خطوط قرمز برای هیچیک از دو کشور قابل عبور نیستند. 

و این سدهای محکم برای هرکسی که قصد دارد مسئله مذاکرات را به صورت درستی تحلیل کند، می تواند کمک کننده باشد.

برای مثال اگرچه هیاهوی رسانه های اصلاح طلب بر سر مذاکرات عمان و ابراز خوشبینی برخی مقامات دولتی درباره این مذاکرات تا آنجا بود که اگر کسی فقط همین رسانه ها و همین صحبت ها را می خواند، اینطور تصور می کرد که بزودی دود سفید توافق از دودکش کاخ های مسقط بلند خواهد شد اما در روی دیگر سکه، وجود آن سدهای اشاره شده این خوشبینی های بی دلیل و آرزوهای بی مبنا را تحت الشعاع قرار می داد و حقایق دیگری را از مذاکرات ایران و آمریکا در مسقط منتشر می‌کرد.

موجزترین و البته شاید صحیح‌ترین تحلیل را از مذاکرات مسقط، اخیراً حسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کرد.

او در یک سخنرانی در یکی از دانشگاه ها گفته است: «آنچه اخیراً در عمان گذشت بسیار تلخ بود آن هم برای کسانی که به این مذاکرات خیلی دلبسته بودند. آمریکا در این مذاکرات حتی موارد قبلی مورد توافق را نیز پس گرفته بود»

مذاکرات در «اخبار»

با توجه به تمام این تفاسیر اما مذاکرات هسته ای وارد مراحلی شده است که باید گفت از این پس قسمت اعظمی از روند مربوط به مذاکرات در داخل کشورهای دو طرف اصلی مذاکرات یعنی ایران و آمریکا رخ خواهد داد.

فی‌الواقع عبور یا عدم عبور از خطوط قرمز چیزی نیست که در مذاکره بتوان آن را حل و فصل کرد. جدای از آنکه فرایندهای قانونی نیز از بزنگاه های تأثیرگذار در این رابطه هستند و مثال واضح این مسئله نیز ضرورت احتمالی تصویب هر نوع توافقی در پارلمان ایران و در کنگره آمریکاست.

در این میان اخبار فراوانی نیز وجود دارد که البته خطوط قرمز ایران و آمریکا بر مفاهیم تمام آنها سایه انداخته است.

یک دیپلمات غربی درباره فرایند مذاکرات بویژه مذاکرات مسقط به خبرگزاری رویترز گفته است: مذاکرات به سختی پیش می‌رود. ایرانی‌ها یک اینچ هم عقب نمی‌روند. فقط ۱۰ روز تا ضرب‌الاجل فاصله داریم و هنوز اختلاف بسیار زیادی داریم.

معاون وزیر خارجه چین هم اظهار کرده است: در تلاش هستیم تا توافق نهایی بین ایران با۱+۵ حاصل و تحریم ها برداشته شود.

از آمریکا نیز اینطور خبر می رسد که کنگره آمریکا در آخرین گام های خود برای تصمیم گیری در خصوص مذاکرات هسته ای با ایران، چند جلسه استماع تشکیل داده تا گزارش های موجود مقامات آمریکایی را درباره مذاکرات و مواضع ایران و کاخ سفید را بشنود.
و اما رسانه های خارجی در این روزها عمدتاً از میان خطوط قرمز مورد تأکید ایران فقط بحث تحریم ها را مورد اشاره قرار داده و درباره چند و چون خواسته‌های ایران پیرامون تحریم ها سخن گفته‌اند.

فرجام نهایی مذاکرات نیز سوژه مورد علاقه رسانه ها و تحلیلگران داخلی و خارجی بوده است.

روزنامه صهیونیستی هآرتص، پس از گزارشی که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به نخست وزیر این رژیم داده است، اینطور گزارش می دهد که احتمالاً مذاکرات تمدید خواهد شد.

و یک تحلیلگر فرانسوی تحلیل شاید دقیق تری در این زمینه ارائه کرده و از این می گوید که در پایان ضرب الاجل مذاکرات (سوم آذر) نه تمدید مذاکرات که چیزی به نام گشایش کلی در مذاکرات حاصل خواهد شد.

در داخل ایران

با وجود تمام مسائل و حتمی بودن عدم عبور هیچیک از دو کشور از خطوط قرمز خود، اما باز هم فرض امضا شدن چیزی به نام «توافق نهایی» دور از ذهن نیست.

اکنون این تأمل بوجود می آید که آیا در صورت امضای چنین چیزی، نیاز به تأیید آن از سوی مجلس شورای اسلامی نیز خواهد بود یا خیر؟!

به نظر می رسد یکی از اصلی ترین اختلافات زیرپوستی مجلسی ها و مذاکره کنندگان دولت یازدهم بر سر همین مسئله باشد.

اگرچه تاکنون در این زمینه اظهار نظر رسمی از سوی سران دو قوه مورد اشاره بیان نشده است اما جمعی از نمایندگان و جمعی از دولتیان در این باره اظهار نظرهایی را بیان کرده‌اند.

نظر نمایندگان مشخص است. آنها مؤکداً از این می گویند که هرگونه توافقی نیاز به تأیید مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت دارد.

در مقابل و از سوی دولتی ها؛ جنجالی‌ترین نظر را حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور ابراز کرده است.

او اگرچه مصاحبه‌اش با خبرگزاری نسیم را تکذیب کرده اما فایل صوتی که از وی در این زمینه موجود است، اینطور می گوید که وی به خبرنگار نسیم گفته است: مساله مذاکرات در سطح کلان نظام مطرح می‌شود بنابراین تشخیص اینکه نیاز به مصوبه مجلس دارد یا نه در حد تعدادی از نمایندگان، رسانه‌ها و دلواپسان! نیست.

از سوی دیگر و در کنار توجه به این مسئله که قسمت اعظم منتقدان مذاکرات هسته ای در اردوگاه نمایندگان مجلس حضور دارند و حتی چندی قبل یکی از همین نمایندگان اعلام کرده بود که در بخش هایی از مذاکرات از خطوط قرمز کشور عبور شده است؛ خبرهایی هم وجود دارد مبنی بر اینکه فشارهایی از سوی برخی محافل برای گذشتن نظام از خطوط قرمز خود آغاز شده است.

شاهد مثال آنکه چندی قبل یکی از مشاوران وزارت خارجه در یک یادداشت مطبوعاتی، به توافق ژنو اشاره کرد و مدعی شد که اگرچه آن توافق دستاوردهای زیادی داشته است! اما «برخی تفکرات بانفوذ»! نگذاشته‌اند که این دستاوردها توسعه پیدا کنند.

روزهای سرنوشت‌ساز

حقیقت این است که با وجود تمام مخالفت های معقول اما عده ای همچنان به آمریکا و مذاکرات هسته ای خوشبین و با انگیزه بالا مشغول ادامه دادن مذاکرات هستند.

خوشبینی‌ها و انگیزه‌هایی که حتی با وجود بیان رهبر انقلاب مبنی بر بی‌دستاوردی مذاکرات و بیشتر شدن تحریم ها پس از توافق ژنو ادامه یافته‌اند و طرفداران این فرایند نیز در پاسخ به افکار عمومی که خواهان بیان دستاوردهای مذاکرات هستند؛ هر روز، روز دیگری را نشان می دهند و اگرچه قبلاً همه چیز را به توافق ژنو ربط می دادند اما اکنون همه چیز را به توافق نهایی گره زده‌اند.

گرهی کور که اگر محقق بشود، قاعدتاً دستاوردهایش مثل دستاوردهای غیر قابل لمس توافق ژنو خواهد بود و اگر محقق نشود؛ با آنچه که مثلاً در سخنان مشاور وزیر خارجه مورد اشاره قرار گرفت؛ مشخص است که وارد بازی و یا بهتر بگوییم فتنه ای به نام «موانع» خواهد شد که توسط عده ای از طرفداران افراطی توافق از هم اکنون مورد اشاره قرار گرفته است.

فضای اشاره شده اما تکالیف مشترکی را هم بر ضمّه ما و هم بر ضمّه مسئولان می گذارد. تکالیف مشترکی که شاید مهمترین آن تأکید بر رعایت خطوط قرمز و توجه به جایگاه مجلس در فرایند مذاکرات هسته ای است.

اگر آن تأکید بر خطوط قرمز و ایفای نقش مجلس شورای اسلامی در میان نباشد، پرونده توافق نهایی کاملاً و بی هیچ قید و بندی در دست کسانی قرار خواهد گرفت که خودشان اعلام کرده‌اند معتقد به توافق به هر قیمتی هستند، به آمریکا خوشبین‌اند و معتقدند قدرت آمریکا بسیار زیاد است!


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
درحالیکه امروز دنیا به قدرت و عظمت ایران در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، صنعتی، علمی و… اعتراف می کند، متاسفانه یک مقام رسمی کشور به زشت ترین شکل ممکن همه این داشته ها را به آبگوشت و قورمه‌سبزی تعبیر می نماید. 
 

برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 1 آذر 1393برچسب:محافظ,سید,سید حسن,سید حسن نصرالله,

فارس: «آقای سپر» لقبی است که به او داده اند زیرا همیشه در کنار سید حسن نصرالله می بینیم. آنقدر به کارش مسلط است که تا زمان حیات او بعید به نظر می رسد کسی بتواند خدشه ای به دبیر کل حزب الله لبنان وارد کند. نگاه های گیرا و پر جذبه او زمانی که به جمعیت نگاه می‌کند نافذ است. 


ابوعلی جواد در کنار مادرش 

این مرد همان ابو علی جواد است با سری تراشیده و چهره ای کاملا جدی. در مورد او می‌گویند مردی که هیچ گاه نمی‌خندد! 

ابوعلی داماد سید حسن نیز هست و رژیم صهیونیستی به شدت به دنبال شکار این محافظ کارکشته است. 

ابوعلی حفاظت از مردی را بر عهده دارد که بدون شک فخر سران عرب و مایه مباهات شیعیان است. مردی که نامش به تنهایی لرزه بر اندام دشمنانش می‌اندازد و خود از هیچ دشمنی نمی هراسد. 

این محافظ به قدری مواظب فرمانده و پدر زن خود هست که می‌گویند در مراسم عروسی‌اش با دختر سید حسن در حالی که داماد بود اما کارش را انجام داد و اجازه نداد دبیر کل حزب الله از باقلواهای داخل مجلس بخورد زیرا نمی دانست از کجا تهیه شده و به محافظین دیگر دستور داد آنها باقلوا تهیه کنند که این زیرکی او برای جمع حاضر بسیار جالب بود.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی

آیت‌الله وحیدخراسانی گفت: اگر بذری کاشته شود و ۲۰۰ سال بعد هم به ثمر بنشیند مسئولیت آن به عهده ماست. 

به گزارش ایسنا، منطقه قم این مرجع تقلید در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سفارش بر اینکه حقایق تشیع را در مغز و قلب جوانان احیا کنید، اظهار کرد: مسئولیت حفظ این مملکت تا همیشه بر دوش ماست و برای آینده هم ما موظفیم. 

وحیدخراسانی بیان کرد: اگر بتوانید کاری کنید که در همه مدارس شروع و خاتمه دروس با دعا برای امام زمان (عج) انجام شود اکسیر اعظم خواهد شد. 

این ستاد برجسته حوزه علمیه در پایان سفارش کرد: کاری کنید تا همه جوان‌ها با قرآن انس بگیرند هر روز قرآن بخوانند و برای امام زمان (عج) هم دعا کنند. 

این مرجع تقلید خطاب به علی جنتی با بیان این‌که «عنوان شما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است» گفت: فهمیدن همین دو کلمه دو کتاب لازم دارد و در این زمان که مسئولیت دست شماست و مسئولیت فکر و قلب تمام این جوان‌ها نیز به عهده شماست اگر بتوانید در این فرصت بهره‌ای ببرید برای آن عالم خوب است. 

وحیدخراسانی، افضل آیات قرآن را آیة الکرسی عنوان کرد و افزود: در این آیه ۴ اسم حی، قیوم، علی و عظیم جای گرفته است و بهره بردن از این آیه کمال درایت است. 

این مرجع تقلید در ادامه ضمن توصیه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دوران مسئولیت کاری کنید که قلب و مغز جوان‌ها و فرزندان این مملکت که امانت در دست شما هستند راضی به رضای امام زمان (عج) باشد که همان رضای خداست.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی

 

" کری : در مذاکرات تجربه های اولیه جدیدی کسب کردیم / سعی داریم توافق کنیم "

 

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا: جان کری وزیر امور خارجه این کشور پیش از سفر به وین گفت: ما راه درازی را در زمان کوتاهی طی کرده‌ایم. تنها سال پیش بود که کشورهای ما برای اولین‌بار پس از دهه‌ها قطع روابط تماسی در سطوح عالی داشتند. من فکر می‌کنم پس از ۳۵ سال ما با ایرانیان گفت‌و‌گو کردیم. سال گذشته رییس‌جمهور اوباما و رییس‌جمهور روحانی تماس تلفنی داشتند و سال گذشته بود که من برای اولین‌بار در کنار وزیر امور خارجه ظریف در نیویورک در سازمان ملل نشستم. 

او ادامه داد: ما در این دوران هم‌چنین با شریکان اروپایی خود و اعضای ۱+۵ با ایرانیان پشت میز مذاکره نشسته‌ایم. همه این گام‌ها با یکدیگر فضایی را ایجاد کردند که در گذشته تا آن زمان تجربه نکرده بودیم. 

او مدعی شد: در نتیجه این تماس، نوامبر گذشته ما بر برنامه اقدام مشترک با ایران توافق کردیم که توانست برنامه هسته‌ای آن‌ها را به صورت موثر متوقف کند و در مقابل برخی از تحریم‌های محدود به تعلیق درآمد. ما با یکدیگر چارچوبی در نظر گرفتیم که بر اساس آن مذاکرات برای دستیابی به توافق جامع انجام گرفت. 

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد: با وجود شک و تردیدها ما در ابتدا توانستیم به برنامه اقدام مشترک دست یابیم که اکنون جهان به خاطر این برنامه در ایمنی بیش‌تری به سر می‌برد. همه طرف‌ها بر اساس این توافق تعهداتی را بر عهده گرفتند بر همین اساس ما امروز برای رفع نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران از طریق ابزار دیپلماسی نزدیک‌تر هستیم و اکنون این فرصت را داریم که این توافق‌نامه را کامل کنیم که در آن عوامل استراتژیک در نظر گرفته شود و این ضمانت را بدهد که ایران نتواند مواد لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای در دست داشته باشد و ما قادر باشیم این اطمینان لازم را به جهان بدهیم که برنامه هسته‌ای ایران همان‌گونه که ایران می گوید صلح‌آمیز است. هم‌چنین به طور هم‌زمان به مردم ایران این امکان را بدهیم که فرصت‌های اقتصادی که دنبالش بودند را به‌دست آورند. 

به گزارش ایسنا، گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌عنوان دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل همواره بیانگرصلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

کری اضافه کرد: اما هنوز هم نیاز به تصمیمات سخت وجود دارد. من در گذشته گفته و اکنون نیز می‌گویم. ایران به بیان این که هیچ منفعتی در دستیابی به سلاح هسته‌ای ندارد را ادامه می‌دهد اما اگر بخواهیم ثابت کنیم که برنامه هسته‌ای آن‌ها صلح‌آمیز است یا نه از نظر تکنیکی بسیار سخت است. ما، اروپایی‌ها و اعضای ۱+۵ برای تضمین یک توافق که اهداف لازم را به همراه داشته باشد کار می‌کنیم و در روزهای پیش‌رو ما بسیار بسیار سخت کار خواهیم کرد که بتوانیم فاصله‌ها را کم کرده و به آن‌جایی که نیاز داریم برسیم. من تاکید می کنم که هر دو طرف در این روند با جدیت کار می‌کنند و تلاش دارند که یک زمینه مشترک به دست آورند. البته این به معنای آن نیست که در ما درباره همه زمینه‌ها توافق داریم. آشکارا فاصله‌هایی وجود دارد. ما با جزییات همه مسائل را مورد گفت‌و‌گو قرار می‌دهیم و موضوعات مرتبط را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و این موضوعات بخشی از توافق جامع هستند که در آن مسائلی مانند ذخایر، تجهیزات،‌ تحقیقات وجود دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: همه ما در این روند اصول و ضوابط خود را می‌شناسیم. اعتمادسازی بر اساس سنجش به دست می‌آید. هیچ یک از اعضای ۱+۵ هیچ توافقی را قبول نمی‌کنند که ما درآن نتوانیم وعده‌های خود را در آن بیازماییم. اکنون بیش از هر زمان دیگری معتقدم که این لحظه حساسی است. ما در میان عموم مذاکره نمی‌کنیم. مواضع همه مذاکره کنندگان میان آن‌ها باقی خواهند ماند تا بدین شکل از سوء‌تفاهم‌ها جلوگیری شود. من مطمئنم که شایعات بسیاری وجود دارد اما نکته کلیدی این است که هیچ چیز توافق نمی‌شود تا زمانی که همه مسائل مورد توافق قرار گیرد. تنها مذاکره کنندگان می‌توانند در مورد مذاکرات صحبت کنند. ما در صدد تلاش بسیار سخت برای حل اختلافات هستیم تا بتوانیم یک خط پایان تعریف کنیم و هر آنچه که در توان داریم برای دستیابی به این نقطه مورد استفاده قرار خواهیم داد. 

او در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره وجود برخی اختلافات میان اعضای ۱+۵‌ به طور مثال میان فرانسه و آمریکا گفت:‌ من با نظر شما مخالفم و فکر می‌کنم لوران فابیوس (وزیر امور خارجه فرانسه) نیز تنها اعلام کرد ما نظرات مشترکی داریم. وی به من کاغذی داده است که چهار موضع فرانسه درباره آن چه که مهم است را در خود دارد. اما من به آن‌ها اشاره‌ای نخواهم کرد زیرا من به طور خصوصی در این باره مذاکره خواهم کرد. ما درباره هر یک از اصول و مواضع توافق کرده‌ایم. ما خواهان توافقی هستیم که امکان آزمودن و سنجش وجود داشته باشد و محدودیت‌هایی نیز دارد. ما مطمئنیم که به عنوان اعضای ۱+۵ با یکدیگر وحدت داریم و متحد هستیم. در این چارچوب فرانسه شریک بسیار خوبی است. ما با یکدیگر به عنوان همکار به طور نزدیک همکاری می‌کنیم و من با وزیر امور خارجه فرانسه تماس بسیار خوبی داشته و در روزهای آینده نیز خواهم داشت. ما به عنوان یک تیم فعالیت می‌کنیم. 

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز درباره اظهارات فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس درباره خوش‌بینی نسبت به دستیابی به توافق در روزهای آینده و احتمال تمدید گفت: ما درباره تمدید صحبت نمی‌کنیم حتی در میان خودمان. ما درباره دستیابی به توافق گفت‌و‌گو می‌کنیم. من می‌دانم که هاموند درباره وجود فاصله‌ها نگران است. همه ما نگران هستیم. من فکر می‌کنم وی نگرانی‌های شخصی خود را درباره برطرف کردن این فاصله‌ها در روزهای آتی بیان کرده است. بسیار منصفانه است که وی چنین نگرانی‌هایی داشته باشد اما ما درباره تمدید صحبت نمی‌کنیم. ما مذاکره می‌کنیم تا به توافق دست یابیم. در ساعت آخر ممکن است شما نگاهی به جایگزین‌ها داشته باشید. ما جایگزین‌ها را در نظر داریم اما اکنون درباره جایگزین‌ها حرف نمی‌زنیم. ما می‌توانیم به توافق دست یابیم اما کارهای بسیاری لازم است انجام شود. 

به گزارش ایسنا، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پس از این اظهارات پاریس را به مقصد وین ترک کرد و شب جمعه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون، نماینده ۱+۵ دیدار وگفت‌و‌گو کرد.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  

 

" تکلیف یارانه ها بزودی مشخص می شوند "

 

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با تسنیم، با تاکید بر عزم دولت در حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه، در خصوص حذف دهک‌های پردرآمد جامعه از دریافت یارانه نقدی، گفت: اطلاع‌رسانی در این زمینه بر عهده وزیر رفاه و یا سخنگوی دولت که ریاست مجمع عمومی سازمان هدفمندی یارانه‌ها را بر عهده دارد، است، اما همه مردم می‌دانند پرداخت یارانه به صورت نقدی کار ابداعی دولت یازدهم نبوده است. 

وی افزود: قطعا نگاه کارشناسانه مثبتی به اینکه حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان منابع به صورت غیرهدفمند و نقدی تحت عنوان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود وجود ندارد. ما فکر می‌کنیم یارانه نیاز اقشار محروم جامعه است، لذا این امور را با فکر و تدبیر انجام خواهیم داد. 

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه سازمان‌های ذیربط دولت اصلاح در این زمینه را با نگاه کارشناسانه بررسی‌ خواهند کرد، اظهار داشت: ان شاءالله در لایحه بودجه ۱۳۹۴ سیاست‌های جدید یارانه‌ای دولت تصویب و اعلام خواهد شد و مردم از آن اطلاع پیدا خواهند کرد. 

شریعتمداری اضافه کرد: مردم مطمئن باشند دولت به هیچ عنوان درصدد برهم زدن آرامش زندگی اقشار کم‌درآمد یا اقشاری که برداشتن یارانه نقدی زندگی آنان را بر هم می‌زند نیست؛ بلکه برعکس در جهت تقویت افزایش قدرت خرید و سطح زندگی این اقشار حرکت خواهد کرد. 

وی با غلط خواندن حذف پرداخت یارانه‌ نقدی همه مردم، اظهار داشت: حرکت دولت در زمینه هدفمندی معقول و بر مبنای کار کارشناسانه است و تلاش خواهیم کرد در این زمینه از هر کار شتاب‌زده‌ای جلوگیری کنیم. 

معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تمام تلاش دولت خدمتگذار این است که قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه به خصوص آنهایی که تحت پوشش کمیته امدام حضرت امام‌(ره) و یا سازمان بهزیستی هستند را افزایش دهد و این اقشار مورد توجه دولت هستند و معشیت آنها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی

 

امروز جمعه 93/8/30 در نماز جمعه اتفاق افتاد " آیت الله جنتی : مجلس بسیار خوب میکند به فتنه گران رای اعتماد نمی دهد "

ادامه مطلب ...

برای مشاهده ادامه مطلب کافیست بر روی تیتر بالای مطلب با عنوان " نماز جمعه تهران " کلیک کنید


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 23 صفحه بعد