تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:صالحی,انرژی هسته ای,توافق ژنو,
به گزارش هفته‌نامه همشهری جوان، محمدحسین رنجبران طی مطلبی در این هفته‌نامه نوشت: نخستین جلد از کتاب شناسنامه که حاوی ۲۶ مصاحبه پخش شده دراین برنامه است چند روزی است که داغ داغ از زیرچاپ بیرون آمده است، همین بهانه‌ای شد برای نوشتن برخی زوایا و ناگفته‌هایی از این گفتگوهای صریح که برای من به عنوان مجری و سردبیر فرصتی مغتنم به شمارمی رفت.

خدابخواهد ازاین شماره هرباردرباره یکی ازاین گفتگوها برایتان خواهم نوشت.

صالحی شخصیتی بسیار مودب، با اخلاق و همیشه خندان است که همه او را بیش از انکه به عنوان یک آدم سیاسی بشناسند به عنوان یک استاد دانشگاه و شخصیت علمی در نظر دارند، او دومین نفری بود که در شناسنامه به سراغش رفتیم آنهم در زمانی که سکان وزارت خارجه را در دست داشت، طبیعتا مهمترین بخش گفت‌وگوی ما از مرد اول وزارت خارجه آن زمان، موضوع پیشرفت‌های هسته‌ای بود.

علی اکبرصالحی در مدتی که از این موضوع صحبت می‌کردیم چشم هایش از ذوق و خوشحالی برق می زد اما زمانی این برق چشم‌ها نوعش عوض شد که از او درباره پشت صحنه مذاکرات پرسیدم:« آیا درمدتی که شما عضو هیات مذاکره کننده بودید شده بود به شما یا عناصری از هیات به قصد تهدید و تطمیع نزدیک شوند؟»

وزیرخارجه احمدی نژاد با لحنی دیپلماتیک ابتدا چنین روندی و تلاشی از سوی مقابل یا صریح تر درفضای دیپلماتیک ازسوی هرهیاتی را طبیعی خواند و بعد گفت: گروه مذاکره کننده فقط ان دو یا سه نفری نیست که شما در مقابل دوربین می‌بینید سربازان گمنام زیادی هستند که تلاش می کنند تا تیم بتواند مذاکره کند طرف مقابل ان سربازان گمنام را می‌شناسد و گاهی سراغشان می رود و پیشنهادهایی می دهد چون طبیعی است که مثلا نمی‌توانند به سمت دبیرشورای عالی امنیت ملی یا افرادی دراین رده بروند.


آنها برخی اوقات به سراغ ما می‌آیند و می‌گویند که طرف مقابل بهشان نزدیک شده و چنین پیشنهادهایی داده است که البته چیز طبیعی است و عجیب نیست و خودمان می‌توانیم‌ آن را مدیریت بکنیم.

باقی زمان مصاحبه را توی فکر بودم. فکر اینکه عرصه دیپلماتیک چه عرصه پیچیده‌ای است عرصه‌ای که بیش از آنکه به روی صحنه‌ها متکی باشد بر مدار پشت صحنه‌ها می‌چرخد و خدا نکند دراین پشت صحنه‌ها اشتباهی رقم بخورد چون درتاریخ این ملت، دیر یا زود، ثبت و ضبط می‌شود.
 
 

برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:استقلال,تهران,فتنه,فتنه گر,,

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله به نقل از دانا، روز گذشته علی فتح الله زاده و امیر قلعه نویی مدیرعامل و سرمربی استقلال به وزارت ورزش رفتند و پیشنهادهای خود را برای اداره فصل آینده باشگاه استقلال دادند. فتح الله زاده درخواست ۲۰ میلیارد تومان پول کرد تا با این مبلغ بدهی ۴۰ میلیاردی باشگاه را تسویه حساب کند. 

از سویی دیگر شنیده می شود وزارت ورزش خیلی تمایلی به حفظ علی فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل و سایر اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال ندارد و خواهان تغییر کلی در مدیریت باشگاه استقلال است. گفته می شود علی تاجرنیا که سابقه حضور در هیات مدیره باشگاه استقلال را در سال ۸۴ داشته قرار است به عنوان رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال انتخاب شود. ظاهرا امیر خادم یکی از مهره های اصلی برای این انتخاب است.

تاجرنیا عضو جبهه مشارکت و دندانپزشک است که در فتنه سال ۸۸ به عنوان یکی از دستگیر شدگان بود. او هفته گذشته نیز با یکی از خبرگزاری های نزدیک به دولت در مورد شرایط استقلال مصاحبه کرد.

از سویی دیگر گفته می شود از عباس کردنوری و احمد شهریاری به عنوان دو گزینه اصلی مدیرعاملی استقلال هستند. حتی گفته می شود کردنوری به وزارت ورزش هم برنامه خود را ارایه کرده است.

این اتفاق ها در حالی رخ می دهد که فتح الله زاده نیز در پشت پرده در تلاش است که همچنان مدیرعامل باشگاه استقلال بماند البته او فصل گذشته چندین بار در رسانه ها اعلام کرد که در آخر فصل از استقلال می رود اما ظاهرا پشیمان شده است.  


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:عموپورنگ,کلید,

«مسلم آقاجان زاده» در گفت و گو با فارس گفت: روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه آخرین قسمت های برنامه تلویزیونی «کتابخانه عمو پورنگ» به روی آنتن خواهد رفت و ما در قسمت آخر که روز جمعه پخش خواهد شد، از بچه ها خداحافظی خواهیم کرد.

وی درباره خداحافظی عمو پورنگ و دلایل آن به فارس گفت: در حقیقت طی سال گذشته ما از سوی برخی جریانات سختی های بسیاری کشیدیم. مثلا در بحث کلید یکسری جریانات به ما حمله کردند در حالی که ما بارها اعلام کردیم این ماجرا به هیچ عنوان ربطی به مسائل سیاسی نداشته و ندارد. یا درباره حضور اسپانسر در برنامه اصلا ما مقصر نبودیم و تصمیم گیرنده در این مورد نبودیم. اما یکسری جریانات که می خواستند آقای ضرغامی یا سازمان صداوسیما را بزنند، این ماجرا را دستاویز خود قرار دادند.

آقاجان زاده تصریح کرد: آقای دارابی تاکید دارند که سری جدید برنامه از ماه مبارک رمضان دوباره به روی آنتن برود اما ما قصد داریم با کسب اجازه از ایشان کمی استراحت کنیم. ساخت برنامه برای کودکان به فکر و خلاقیت نیاز دارد و در این رابطه ما به فکر یک یا دو سال استراحت و یا خداحافظی برای همیشه هستیم.

وی در پایان گفت: ما نیاز به تجدید قوا داریم و اگر آقای دارابی موافقت کنند، فعلا با آنتن خداحافظی می کنیم.  


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:تیتو ویلانووا,تیتو,بارسلونا,اسپانیا,

خبر فوری . لحظاتی پیش سرمربی سابق بارسلونا در سن 35 سالگی و در اثر سرطان درگذشت . تیتو فردی مظلوم و در عین حال طرفدار آزادی همه مردم بود و او می توانست در راه آِادی جهان فعالیت کند . روحش شاد .


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:افخم,فلسطین,وزارت امور خارجه,

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای گزارش داد، خانم افخم درخصوص تـوافقنامه اخیر آشتـی ملی میان جنبش های فلسطینی حماس و فتح گفت : جمهوری اسلامی ایران از همبستگی گروه های فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی و هرگونه آشتی ملی که « وحدت فلسطینی» را به دنبال داشته و اتخاذ تصمیم در چارچوب تحقق آرمان های ارزشمند این ملت در مقابله با زیاده خواهی ها و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس باشد ، استقبال می کند .


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:هاشمی,رفسنجان,فتنه,فتنه گران,فتنه,
به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله به نقل از مشرق -برخی که گویا همچنان در شوک «نه ۹۰ درصدی جامعه به کمپین انصراف از یارانه» به سر می برند به صغری و کبری چیدن مشغولند و در باب چرایی عدم اقبال مردم به فراخوان دولت برای انصراف از یارانه ها آسمان و زمین را مقصر می دانند. 

هنوز پس لرزه های آمارهای غیر رسمی از میزان ثبت نام کنندگان دریافت یارانه ادامه دارد و در این بین اما عده ای ظاهرا دیواری کوتاه تر از مردم نیافته اند و با وجود آنکه عناوین دهن پرکنی را نیز یدک می کشند در اظهارات توهین آمیز به مردم از یکدیگر پیشی می گیرند. 

در این ارتباط و در شرایطی که قاطبه ناظران، ریزش اعتماد عمومی به دولت را علت اصلی این ماجرا می دانند روزنامه آرمان طی گفتگوهایی جهت دار در صدد زیرسوال بردن این نگاه کارشناسان برآمده است. 

این روزنامه به نقل از دکتر شمس اردکانی آورده است: «مردم پول مفت را دوست دارند و وقتی از آنها سوال می‌شود که پول مفت می‌خواهید یا نه می‌گویند می‌خواهیم پس به اعتماد یا عدم اعتماد به دولت ربطی ندارد چون پول مفت از عسل هم شیرین‌تر است.» 

شمس اردکانی در ادامه با طرح این سوال تأسف آمیز که «آیا کسی را می‌شناسید که از برداشتن یک هزار تومانی که در کوچه افتاده پرهیز کند؟» ادامه داده «اینکه دیگر ۴۵۵۰۰ تومان است و باید دید چند نفر برای برداشتن آن قدم برمی‌دارند.» 

دکتر فریبرز رئیس‌دانا نیز در توجیه بی اعتمادی جامعه به دولت یازدهم مدعی شده «به‌ ‌طور کلی مردم به دولت‌ها بی‌اعتماد هستند و آنجایی که ظاهرا اعتمادشان را نشان می‌دهند به دلیل پنهان کردن نیت واقعی‌شان است.» 

آرمان همچنین در ادامه به نقل از دکتر حسن مرادی نوشته «هیچ‌کس از پول نمی‌گذرد؛ یعنی پول ملاکی است که متاسفانه مردم بر سر آن حاضر به معامله نیستند.» شایان ذکر است این ادعای اهانت آمیز به منزله آن است که مردم تحت هیچ شرایطی برای حفظ منافع نظام از منافع شخصی خود کوتاه نمی آیند و بر همین اساس نیز در مقطع کنونی حاضر نشده اند برای یاری رساندن به دولت، از این مبلغ ناچیز بگذرند. 

باید یادآور شد توهین هایی از این دست در شرایطی از سوی حامیان دولت مطرح می شود که مردم ایران در برهه های مختلف از حیات انقلاب اسلامی با تمام وجود اثبات کرده اند که در راه حفظ نظام اسلامی حتی از تقدیم جان خود نیز دریغ نمی ورزند.
 

برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:فتنه,فتنه88,فتنه گران,

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،یک تشکل دانشجویی که آشکارا از سران فتنه حمایت می‌کند، در دانشگاه آزاد شیراز مجوز فعالیت گرفت.

این گروه که با انتشار نشریه «پگاه» فعالیت خود را آغاز کرده، برای تحریف تاریخ انقلاب اسلامی ایران و تطهیر برخی چهره‌ها تلاش می‌کند. برای مثال این نشریه از بازرگان به‌عنوان ستاره‌ای خاص یاد می‌کند و او را یک روشنفکر دینی می‌‌داند؛ منتظری را میراثی گرانقدر در تاریخ انقلاب برمی‌شمرد و نیز برای اینکه اندیشه‌های خسرو گلسرخی ترویج نیافته، تأسف می‌خورد!

در این نشریه مشخصاً به مداحان هتاکی می‌شود. در مطلبی دیگر باعنوان «میراث سی‌وسه ساله» در یکی از شماره‌های این نشریه آمده است: «... ما بی‌شماریم، تمام نمی‌شویم و تن به استبداد نخواهیم داد...» شاید اگر این مطلب را در کنار شعار فتنه‌گران سال ۸۸ و عکس و سخنان یکی از سران فتنه سال۸۸ در شماره‌های دیگر این نشریه قرار دهیم، منظور و مفهوم این سخن برای ما بهتر روشن می‌شود.

این گروه برای عضوگیری در محیط دانشگاه و در تبلیغات خود، از عکس یکی از سران فتنه استفاده کرده است. افراد این تشکل به‌صراحت اذعان داشته‌اند که افرادی که به‌عنوان سران فتنه که در حصر به‌سر می‌برند، انسان‌هایی قابل احترام هستند. 

همچنین در برگزاری جشن افتتاحیه این تشکل (امید ایران) در تاریخ ۱ اردیبهشت در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد، مسئول حزب کارگزاران استان فارس (هاشمی) و تنی چند از فعالان اصلاح‌طلب شیراز و برخی مسئولان دانشگاه آزاد شیراز حضور داشتند.

نکته قابل توجه این برنامه این است که این تشکل، باز هم عکس یکی از سران فتنه را در مراسم نصب کرده و گستاخی و وقاحت را تا بدان جا رسانده که در این برنامه، از پرچم ایران بدون آرم الله استفاده کرده است. گفتنی است چنین اقداماتی در سایه سکوت مدیران و مسئولان دانشگاه انجام شده و می‌شود.

گفتنی است در اواخر سال گذشته نیز به نشریه فمینیستی فریاد مجوز انتشار در دانشگاه تهران داده شد. این نشریه هتاک با زیرسئوال بردن احکام اسلامی و مقدسات دینی از جمله حجاب ازدواج دختران زیر 18 سال را کاری ضذحقوق بشری خواند.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:,

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله به نقل از رجا؛ در ادامه متن کامل نامه طلاب حوزه‌های علمیه اصفهان که نسخه‌ای از آن در اختیار رجانیوز قرار گرفته است را می‌خوانید: 

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی (زیدعزّه) 
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران 
سلام علیکم 

۲۰ فروردین ماه، روز ملی شدن فناوری هسته‌ای را به شما و هیئت محترم دولت، به ویژه تمامی دست اندرکاران فناوری هسته‌ای و تیم مذاکره کننده کشورمان تبریک عرض می‌نماییم. 

ه‌مان گونه که مستحضر می‌باشید، حدود ۸ ماه از استقرار دولت جدید و روی کار آمدن حضرتعالی و هیئت دولت می‌گذرد. در ایام انتخابات وعده‌هایی نیز از طرف جنابعالی مطرح گشت که حتماً در این مدت، تلاش خود را در جهت پیاده نمودن این وعده‌ها، به کار برده‌اید. در زمینه موضوع هسته‌ای در دولت جدید، روش متفاوتی برای پیگیری حقوق هسته‌ای اتخاذ گردیده است که اولین نتیجه ملموس این سیاست «توافق نامه ژنو» یا به تعبیری، «برنامه مشترک اقدام» می‌باشد؛ توافقی که به عنوان موفقیتی بزرگ مطرح شد و از طرف جنابعالی به عنوان گشایشی در وضعیت هسته‌ای ایران معرفی گشت که می‌تواند در ساختار تحریم‌ها، ترک‌های جدی ایجاد نماید. در همین راستا جنابعالی در سفر استانی خود به خوزستان فرمودید که «توافق ژنو یعنی تسلیم شدن قدرت‌های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران». 

هر چند برخی مقامات آمریکایی این سخنان را صرفاً جهت مصرف داخلی معرفی نمودند، و لیکن باور ابتدایی ما حوزویان این است که این سخنان حتماً، از طرف شما صادقانه و حداقل بیانگر نوع نگاه شما به این توافق بوده است. آنچه که در این زمینه ذهن ما حوزویان را مشوّش و پریشان کرده است، وجود برخی از اشکالات و ابهامات اساسی در متن توافق صورت گرفته است، که در صورت صحت آن‌ها می‌تواند هزینه‌های سنگینی را برای کشورمان به همراه داشته باشد. سوالات و نگرانی‌هایی که نه تنها از طرف تیم مذاکره کننده برطرف نشده است بلکه اظهارات بعدی آن‌ها در مورد این سوالات، ما را نگران این مورد کرده است که مبادا سیاست دولت در قبال پرونده هسته‌ای همانند خاطرات مربوط به مذاکرات ناموفق هسته‌ای ۱۰ سال پیش، که خودتان مسئول آن بودید و منجر به حدود دو سال تعلیق بی‌نتیجه گردید، مجدداً تکرار شود. لذا بهتر دیدیم تا این نگرانی‌ها را با شما در میان بگذاریم، نگرانی‌هایی که از‌‌ همان ابتدا با طرح مسالهٔ چرخش چرخ سانتریفوژ‌ها به شرط چرخش چرخ کارخانه‌ها از سوی شما ایجاد شد و صدالبته در این مجال نیازی به توضیح نسبت مستقیم چرخیدن چرخ سانتریفیوژ‌ها با چرخش چرخ توسعهٔ کشور و رفاه مردم با توجه به کاربردهای عظیم و بیشمار صنعت هسته‌ای نمی‌بینیم. 

- همانگونه که مستحضرید متن توافق نامه ژنو دارای چند گام می‌باشد. گام اول آن مدت زمانی ۶ ماهه دارد که بر اساس قید renewable امکان تمدیدهای پیاپی را دارد. بر اساس گام میانی توافق، ایران باید به قطعنامه‌های شورای امنیت بپردازد؛ البته با این هدف که شورای امنیت پایان رضایت بخش آن را اعلام نماید. گام سوم یا نهایی هم زمانی بلند مدت دارد و بناست بر اساس آن در مقابل امتیازات بسیاری که ایران می‌دهد همه تحریم‌های هسته‌ای ایران برداشته شود. 

جنابعالی در نامه تبریکی که خطاب به مقام معظم رهبری مرقوم داشتید چنین اشاره کرده‌اید که «حقوق هسته‌ای و حق غنی سازی ملت ایران مورد اذعان قدرت‌های جهانی- که سال‌ها سعی بر انکار آن داشتند- قرار گرفته است». علی رغم این اظهار نظر جنابعالی و مطابق نظر بسیاری از حقوق دانان و اهل فن، این توافق نه تنها حقوق هسته‌ای و حق غنی سازی ملت ایران را به رسمیت نشناخته، بلکه این حق را، با قیود متعدد فنی، محدود کرده و حقی را که تا پیش از این بر اساس ماده ۴ NPT برای جمهوری اسلامی ایران از نظر حقوق بین الملل ثابت بود و امکان استفاده صلح آمیز نامحدود داشتیم، متأسفانه در توافق ژنو، منوط به رضایت آمریکا و سایر طرف‌های توافق کرده‌ایم. (متن توافق ژنو، تعهدات ایران در بخش راه حل جامع). 

عدم به رسمیت شناخته شدن حق هسته‌ای ایران در توافق ژنو، نه تنها از طرف کار‌شناسان منتقد دولت، بلکه از طرف تیم دیپلماسی و همراهان دولت نیز مطرح شده است. برای مثال دکتر عراقچی معاون وزیر امورخارجه و عضو تیم مذاکره کننده در مدرسه معصومیه قم، به اشتباه بودن ادعای جنابعالی در نامه رهبری اشاره می‌کنند. حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی نیز در سخنان خود در مراسم معارفه رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام قبول می‌کنند که در توافق ژنو حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته نشده است. با توجه به این توضیحات، به نظر می‌رسد که هدف اول و اصلی ایران از مذاکرات بر خلاف نظر جنابعالی، با این توافق حاصل نشده است. 

- بر اساس صحبت‌های جنابعالی و سایرِ همکارانتان در ایام انتخابات و پس از آن، هدف مهم دیگر از مذاکرات، رفع تمامی تحریم‌هایی بود که در این مدت اخیر به کشورمان تحمیل شده است. اما متن توافق نامه نشان می‌دهد با وجود اینکه ایران در گام اول امتیازات بسیار مهم و سنگینی را متعهد شده است و حتی تمامی ذخایر اورانیوم ۲۰% خود را اکسید و یا رقیق می‌نماید، ولیکن طرف مقابل به هیچ وجه درتحریم‌های اساسی، یعنی تحریم نفتی و تحریم بانکی تغییری اساسی ایجاد نکرده است. گفتنی است که تحریم‌های نفتی در پایان گام اول توافق همچنان به حال خود باقی خواهد بود و تحریم‌های بانکی نیز جز تعهد به بازگرداندن مبلغ ۲/۴ میلیارد دلار – از ۱۰۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در خارج کشور- تغییر خاصی نکرده است و این به معنای چشم پوشی‌های بزرگ ما از حقوق خودمان برای دستیابی به بخش بسیار اندکی از حقوق محروم شده خودمان درگام اول است وفی الجمله این، یعنی تأمین نشدن هدف دوم ایران از مذاکرات هسته‌ای. 

- نگرانی بزرگ دیگر این است که مسئولین مربوط به مذاکرات بار‌ها اعلام نموده‌اند که در صورت عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات خود، ایران می‌تواند بلافاصله روند قبلی هسته‌ای خود را از سر بگیرد و لذا چیزی از دست داده نخواهد شد. این در حالی است که طبق متن توافق، ایران تمامی مقادیر ارزشمند اورانیوم ۲۰% خود را اکسید و یا رقیق کرده است. موادی که برای به دست آوردن آن‌ها هزینه‌های بسیاری پرداخته شده است. همچنین ایران تعهد کرده که در سه ماهه اول اجرای توافق، مهم‌ترین اسرار هسته‌ای خود، از ریز‌ترین موارد تا کلان‌ترین آن‌ها را در اختیار ناظران قرار دهد. افشای محرمانه‌ترین اسرار هسته‌ای ایران چیزی نیست که در صورت شکست مذاکرات قابل بازگشت باشد، در حالی که تحریم‌های طرف مقابل به راحتی قابل بازگشت خواهد بود، ضمن اینکه با افشا شدن این اطلاعات، طرف مقابل می‌تواند تحریم‌های هدفمندتری را به کشورمان در آینده، اعمال نماید و این نکته مهمی است که گویا از دید طرف ایرانی مخفی مانده است. 

البته سوالات اساسی دیگری نیز وجود دارد. از جمله این موارد می‌توان به نوع انطباق عملکرد دولت نسبت به منویات مقام معظم رهبری و همچنین نوع عکس العمل دولت در مقابل توهین‌ها و تهدیدات طرف غربی، به ویژه آمریکا اشاره نمود، که متأسفانه از سوی مقامات مسئول، جواب‌های مناسبی در این زمینه نیز داده نشده است. جنابعالی در جمع اساتید دانشگاه، از وضعیت نامناسب اظهارات مخالفین در مورد توافق ژنو، انتقاد نمودید و از موافقین تقاضا کردید که وارد صحنه شوند و از این توافق دفاع نمایند، لیکن با این وجود، تغییر محسوسی در مسیر اظهارات صورت گرفته در مورد این توافق صورت نگرفته است که این می‌تواند خود نشانه‌ای از یک مشکل بزرگ باشد. 

در حالی که جنابعالی این توافق را «عامل تسلیم قدرت‌ها در برابر ملت ایران» می‌شناسید، بسیاری از افراد به این توافق نقد جدی دارند و از آینده آن نگران هستند و حتی عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای، ادعای شما در مرقومه خطاب به رهبری را، اشتباه می‌خواند. شاید بتوان گفت علت چنین تفاوت بزرگی در اظهارنظر‌ها، به علت عدم پاسخ گویی مناسب جنابعالی و همچنین عدم ایجاد فضای آزاد در مورد سوال‌های جدی مطرح شده در این زمینه باشد. 

برای رفع نگرانی شما از فضای ناامیدی از توافق ژنو، حضور جنابعالی در رسانه ملی به منظور پاسخ گویی در مورد سوالات مطرح شده و همچنین امکان وجود فضای آزاد نقد و بررسی در رسانه ملی با حضور کار‌شناسان، می‌تواند تا حد زیادی این دغدغه شما را برطرف نماید و در فضایی کاملاً آزاد، نگرانی‌های موجود در مورد توافق ژنو را برطرف کند و چنانچه واقعاً عده‌ای به دنبال بدنام نمودن دولت جنابعالی باشند، با این کار نزد مردم رسوا خواهند شد. ادامه فضای بسته موجود در نقد توافق ژنو نه تنها کمکی به تیم مذاکره کننده نمی‌نماید، بلکه می‌تواند در آینده به روند مذاکراتی این تیم نیز آسیب برساند و این شما هستید که می‌توانید با تدبیری مناسب، گره گشای فضای موجود در کشور باشید. لذا از شما تقاضا می‌شود این درخواست جامعه نخبگانی کشور را بی‌پاسخ نگذارید که ما نیز مانند شما، دلسوز این کشور و خواهان عزت و سرافرازی آن هستیم. 

وما علینا الّا البلاغ 
جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه اصفهان


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:کاخ سعد آباد,جشن روز زن,

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته استان قزوین با اشاره به جشن مسؤولان کشوری در کاخ سعد آباد گفت: مسؤولان باید سفره‌های خودشان را به سفره‌های مردم نزدیک کنند، سفره کاخ سعد آباد با سفره توده‌های مردم متفاوت است و بهتر است این برنامه‌ها در محافل دینی و مساجد برگزار شود.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه افزود: برگزاری جشنی تحت عنوان میلاد حضرت زهرا(س) در کاخ سعد آباد که با رقص دختران و افعالی به دور از ساحت مبارک صدیقه کبری(س) همراه بود، با سبک زندگی اسلامی و اهل بیت(ع) مغایر دارد و برای مملکت اسلامی بسیار زشت است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها قزوین با بیان سوالی مبنی بر این‌که چه سنخیتی بین ساده زیستی حضرت زهرا(س) و مراسم آنچنانی کاخ سعد آباد وجود دارد؟ ابراز داشت: در رسانه‌ها منتشر شده که همسران وزرا و مقامات دولتی جشنی در کاخ سعد آباد برگزار کردند که با حواشی همراه بود، فاطمه (س) مظهر قناعت و ساده زیستی است، او کسی است که سه روز افطار خود و فرزندانش را به فقیری داد در حالی که خود به آن نیازمندتر بود.

وی در ادامه افزود: شنیدم که برخی در توجیه این اقدام ناشایست به سن کم دختران رقاص اشاره کردند. مشکل سن کم و زیاد دختران نیست، مشکل عمل غیر دینی است که صورت گرفته است، مسؤولان باید به جای توجیه، از ساحت حضرت زهرا(س)، رهبر معظم انقلاب و مردم مؤمن و انقلابی عذرخواهی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی فرهنگ فاطمی را فرهنگ کوثر دانست و گفت: در مقابل فرهنگ کوثر، فرهنگ تکاثر، بی‌بند و باری، رقص و لهو و لعب وجود دارد، نمی شود که حرف از فرهنگ کوثری بزنیم؛ اما در عمل گونه‌ای دیگر رفتار کنیم، این مجلس با فرهنگ کوثری حضرت زهرا(س) در تضاد و تنافی است.

امام جمعه موقت قزوین به سالروز واقعه طبس اشاره کرد و آن را هدیه خداوند به مردم انقلابی ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: در آن دوران که میوه نورس انقلاب تازه به ثمر نشسته بود و آنطور که باید به لحاظ نظامی و اوضاع داخلی در شرایط مناسبی به سر نمی‌بردیم.

وی در ادامه افزود: آن دوران که بنی صدر خائن رئیس جمهور ایران شده بود و هنوز بسیج مردمی شکل نگرفته بود، آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند تا با طرح نقشه‌ای بسیار پیچیده با همکاری کشورهای منطقه و منافقین داخلی، به خاک کشورمان حمله کنند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها قزوین با بیان این‌که آمریکا اگر موفق می‌شد استکبار جهانی جان می‌گرفت ابراز داشت: آمریکا می‌خواست با حملاتش علاوه بر آزادسازی جاسوسان، برخی از نقاط حساس کشور را مورد تهاجم قرار دهد اما نصرت و عنایت خداوند شامل حال ملت ایران شد و شکستی ذلیلانه را برای آن ها رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی لیله الرغائب را یکی دیگر از برکات خداوند دانست و گفت:: این شب به اشتباه شب آرزوها معنی شده است، رغائب از ریشه رغب به معنای چیز مرغوب است، در این شب بندگان خدا مرغوب‌ترین چیزها را شناسایی و برای خودشان از سوی خدا طلب می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان نیز با اشاره به آیات سوره احزاب مردم را به لزوم رعایت تقوا تاکید کرد و بیان داشت: بدترین مردم کسانی هستند که دیگران از شر کارها، زبان، قلم و افعال او در امان نباشند.

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی

سعید جلیلی در یادواره سردار شهید محمد منتظرقائم فرمانده وقت سپاه یزد، اظهار کرد: معاون اول و نیز رئیس جمهور آمریکا به‌صراحت بر ناکارآمدی تحریم‌ها علیه ایران اعتراف کرده‌اند.

وی از تخویف و ترساندن به‌عنوان یکی از نیرنگ‌های شیطان یاد کرد و افزود: یکی از دلایل پیروزی ملت ایران نترسیدن از قدرت‌های استکباری امروز در جهان است، این شجاعت یکی دیگر از پیام‌های راهبردی و اصولی شهدا در یادواره‌ها خطاب به ما است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حرکت انقلاب اسلامی را حرکتی انبیایی معرفی و خاطرنشان کرد: به همین خاطر است که نام جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام و اندیشه اسلام ناب در جوامع امروز مطرح بوده و حرکات و اقدامات این کشور بر سایر کشورها تأثیرگذار است.

سران استکباری تمام توان خود را در عرصه تحریم‌ها به‌کار گرفته‌اند

جلیلی ضمن تأکید بر استقامت ملت ایران در برابر تحریم‌ها، تصریح کرد: سران استکبار و آن‌هایی که خود را کدخدای جهان معرفی می‌کنند در عرصه تحریم تمام توان خود را در برابر ایران و تشکیل و تکثیر این الگو در کشورهای دیگر به کار می‌گیرند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سال ۵۹ از نخستین تحریم‌ها علیه ایران سخن گفت و تصریح کرد: در نخستین گام‌های تحریم، انرژی هسته‌ای ایران و تحریم سوخت ۲۰درصدی بود که لازمه استفاده برای داروهایی است که توسط رآکتور تحقیقاتی ۱۰مگاواتی تهران به دست می‌آید.

وی با اشاره به یک میلیون بیمار استفاده کننده از این داروها, افزود: کشورهایی که مدعی حافظ منافع حقوق بشر هستند این سوخت را برای ایرانی که عضو آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای بود، تحریم کردند، ولی با توکل به خداوند متعال و تلاش جهادگرانی همچون شهید شهریاری که پس از تولید این سوخت، ترور شد، توانستیم تولید این محصول را بومی‌سازی کنیم.

امروز ایران مورد حمله گازانبری آمریکا و اسلام آمریکایی قرار گرفته است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تحریف را از جمله اقدامات صورت گرفته آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: همچنان که امام راحل(ره) در سال های آخر عمر خود مردم را درباره اسلام آمریکایی انذار می‌دادند، امروز ایران مورد حمله گازانبری آمریکا و اسلام آمریکایی قرار گرفته که افکار تکفیری‌ها نمونه این تحریف است.

جلیلی جریان تکفیری را یکی از نقشه‌های آمریکا عنوان کرد و گفت: رابطه کشورهای حامی حقوق بشر با مرتجع‌ترین کشورها امری غیرمنطقی است، ارتباط کشورهای تحریم کننده و سرکرده‌های تکفیری این مطلب را می‌رساند که هر دو قصد مقابله با انقلاب اسلامی را دارند.

اقتصاد مقاومتی یعنی اجازه ندهیم چیزی مانع مسیر پیشرفت ملت ایران شود

جلیلی به بیانات مقام معظم رهبری در ادامه سخنانش به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد پیشرفت نه اقتصاد ریاضتی و یعنی اینکه اجازه ندهیم چیزی در مسیر حرکت پیشرفت ملت ایران مانع شود.

جلیلی اعتماد به استعدادهای جوانان و تفکر بسیجی را دو ترکیب مکمل برای این پیشرفت‌ها برشمرد و اظهار کرد: ما امروز باید در بسیاری از عرصه‌ها این‌ها را دنبال کنیم، اگر از تمام امکانات مادی و معنوی خود استفاده کنیم چیزی فراتر از انرژی هسته‌ای را در دل دشمن خواهیم لرزاند.

وی همچنین عزم ملی و مدیریت جهادی را در همین راستا دانست و تأکید کرد: اینکه فرهنگ و اقتصاد در شعار سال ۹۳ قرار دارد, توجه مقام معظم رهبری به فرهنگ و تفکر بسیجی را می‌رساند که اگر این فرهنگ بر مردم و مسئولان حاکم شود موفقیت‌های بیشتری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحقق خواهد یافت.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه از دو جنبه ایجابی و سلبی به‌عنوان دو سلاح مقابله با تحریم‌ها یاد کرد و افزود: در مبحث سلبی سرمایه ملت و داشته‌های آن‌ها نباید با سازوکارهای غلط و برنامه‌ریزی نشده اتلاف شود که شفاف سازی اقتصادی یکی از این ساز و کارها است.

معوقات بانکی ۲۳ نفر ۳ برابر یارانه یک ماه مردم است

جلیلی نظام بانکی و سیستم اقتصادی را نامطلوب دانست و گفت: این سیستم به‌گونه‌ای مشکل دارد که ۲۳ نفر مبلغی بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان معوقه بانکی دارند، این مبلغ چیزی حدود ۳ برابر یارانه تمام مردم در یک ماه است، جالب‌تر آنکه این افراد به هیچ نحوی در کارهای تولیدی فعالیت ندارند و این مسئله از جمله مواردی است که باید در اولویت دولت اقتصادی قرار بگیرد.

وی همچنین استفاده از پتانسیل‌های بلااستفاده در ایران را یکی از اقدامات در این راستا دانست و خاطرنشان کرد: کشور هلند با مساحت یک‌چهلم نسبت به ایران، چند برابر ایران فعالیت اقتصادی دارد؛ از این رو باید بدانیم که ما می‌توانیم از منابع داخلی، معادن و چاه‌های نفت به‌گونه‌ای بهره بگیریم که ارزش افزوده اول آن‌ها ۷۰ درصد بیشتر از قیمت اولیه آن‌ها برای کشور درآمدزایی داشته باشد.

اسلام ناب و اندیشه مترقی ولایت فقیه موفقیت‌ها را برای ما رقم زده است 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: آنچه این موفقیت را برای ما رقم زده است اسلام نابی بود که امام راحل(ره) آن را به این کشور هدیه داد و اندیشه مترقی ولایت فقیه بود که امروز پرچمدار آن مقام معظم رهبری هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فضایل شهید "محمد رضایی زال" گفت: هرگاه او را می‌دیدم فردی با اراده جدی در مقابل خود می‌یافتم که سعی داشت تمام آنچه را خدای بزرگ از او می‌خواهد انجام دهد،‌ شهید محمد رضایی زال, شهید محمد منتظرقائم و دیگر شهدای این سرزمین مایه افتخار و سربلندی ملت ما هستند.

جلیلی در بیان مقصود از برگزاری مراسمات یادواره شهدا اظهار کرد: یکی از دلایل برگزاری این نشست‌ها این است که پیام‌های "شهدا زنده‌اند" و "راه آنها تداوم خواهد داشت" و "اینکه کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند مرده مپنداریم" را به شهیدان برسانیم.

وی در پاسخ به سؤال اساسی مردم در مورد اینکه چرا ایران میان ۱۹۰ واحد سیاسی و دولت مختلف با ویژگی‌های متفاوت این‌گونه مطرح است، اظهار کرد: مناسبات بر ۱۹۰ کشور برای پی بردن به پاسخ این سؤال بسیار حائز اهمیت است،‌ این کشورها می‌خواهند خود را کدخدای جهان معرفی کنند و همه را در سیطره خود درآورند، زمانی که یک کشور در برابر خواسته‌های نابه‌حق آن‌ها به‌حق می‌ایستد یکی از دلایل مطرح شدن آن کشور بین جوامع بشری است.

"گزینه‌های روی میز " آمریکا بلوف تمسخر‌آمیز است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آمریکا می‌گوید همه گزینه‌ها روی میز بوده یک بلوف "تمسخرآمیز" است، گفت: در دوران دفاع مقدس، در جریان انقلاب اسلامی، تحریم‌ها و سایر عرصه‌ها همه قدرت‌ها با توجه به اینکه با یکدیگر مخالف بودند اما در مقابله با جمهوری اسلامی ایران اتفاق نظر داشتند، اما ایران به‌دلیل مقاومت همراه با پیشرفت توانست در مقابل ابرقدرت‌ها و حیله‌های آنها پیروز و سربلند شود.

وی دلیل پیروزی‌های جنگهای ۳۳، ۲۲ و ۸ روزه جنوب لبنان و سیر نزولی دوام این جنگ‌ها و شکست رژیم صهیونیستی در هرکدام را الگوپذیری لبنان از انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه سبب برافراشتن پرچم نظام جمهوری اسلامی در ایران شد، همچنین به یک مدل و الگو بدل گشت که نگرانی امروز کشورهای غربی و اروپایی تکثیر این مدل در کشورهای دیگر است.


برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی
صفحه قبل 1 ... 16 17 18 19 20 ... 23 صفحه بعد