مضحکه

تعداد بازديد :  
تاريخ : پنج شنبه 29 آبان 1393برچسب:ترکان,اکبر,اکبر ترکان,رییس,رییس جمهور,ایران,اسلام,سیاست,

 

 

" آقایان . مدیران گرام !! لطفا حواستان جمع باشد که ... "

 

پایگاه خبری انصارحزب الله: چند هفته قبل بود که اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور طی سخنانی در نشست تخصصی صنعت خودرو، صحبتهایی عجیب را بر زبان راند و خطاب به حاضرین این نشست تخصصی با کنایه گفت: بگذارید با خود روراست باشیم. ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم!

این صحبت های ترکان بلافاصله با واکنش های گسترده افکار عمومی، رسانه ها و فعالان کشور مواجه شد.

افکار عمومی با شنیدن این سخنان، ادبیات دوران طاغوت و امثال رزم‌آرا را به خاطر آوردند که در دوران سیاه پهلوی می گفت: ایرانی ها بدون کمک غرب یک لولهنگ (آفتابه) هم نمی توانند، بسازند.

ترکان البته بعداً در توضیح این سخنان خود، محتوای تلویحی حرفهایش را مجدداً تأیید کرد و به خبرگزاری فارس گفت: مثالی که من زدم به این معنا بود که تکنولوژی ‌های ما جهانی نیستند و ما از سطح تکنولوژی جهانی عقب‌تر هستیم بنابر این باید از صنعت داخلی کشور خود حمایت کنیم.

به گزارش یالثارات البته پر واضح است که معنای مذکور از صحبت های رزم‌آرا در دوران پهلوی هم قابل استحصال است! اما انتقاد اصلی به آقای ترکان و امثال او این است که چرا به این حد از ناباوری نسبت به توانمندی های داخلی رسیده اند که راجع به آن اینگونه صحبت می‌کنند؟!

از سوی دیگر این نکته نیز در حرفهای ترکان قابل انتقاد است که اساساً فرض بر قبول نیت آقای ترکان مبنی بر حمایت از تولید داخلی؛ اما باز هم حرف آقای ترکان مبنی بر اینکه صنعت داخلی در ایران تا این اندازه نازل و فشل است و جهانی هم نیست!

حرفهای صحیحی نیستند و مصادیق فراوان و قابل لمسی وجود دارد مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در بخش اعظمی از تکنولوژی های جهانی، در حال تنه ساییدن به قدرتهای جهانی است.

سایرین هم به دنباله‌روی از ترکان از راه رسیدند...

اما اتفاق جالب‌تری که پس از صحبت های جنجالی ترکان روی داد، نامه ای بود که صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب بصورت سرگشاده برای ترکان نوشت.
زیباکلام در نامه خود گفته است: در برخی اخبار شنیدم که جنابعالی به‌واسطه کاستن از حجم آن حملات، در مقام «توضیح» برآمده‌اید. نمی‌دانم صحت این خبر چه میزان است اما خواستم به عرض برسانم که اتفاقا شما کاملا درست گفته‌اید. هم بواسطه قیمت تمام‌شده تولید در ایران (که به‌مراتب از بسیاری از کشورهای همردیفمان همچون ترکیه، هند، کره، چین، مالزی و ... بیشتر است) و هم به‌واسطه کیفیت پایین بسیاری از کالاهای ساخت داخل، ما نمی‌توانیم در عرصه بین‌المللی رقابت نماییم!

او حتی پا را از این صحبت‌ها هم فراتر گذاشته و در بند پایانی نامه خود نوشته است: جنابعالی خیلی خوشبین هستید و می‌فرمایید در «خورش قرمه سبزی و آبگوشت بزباش فقط قادر به رقابت هستیم» نمی‌دانم آخرین بار که به قصابی تشریف بردید کی بود. ظاهرا می‌بایستی خیلی وقت‌ها پیش بوده باشد. جناب ترکان، با قیمتی که گوشت در ایران پیدا کرده بنده تردید جدی دارم که حتی در آن دو حوزه هم با قرمه سبزی و بزباش ترک یا چینی بتوانیم رقابت نماییم...

به گزارش یالثارات، صحبتهای صادق زیباکلام به هیچ وجه نه عجیب و نه دور از انتظار بودند.

او عموماً تحلیل‌های ناصواب و ناصحیحی از مسائل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی دارد و مزاج حرفهای او نیز پذیرش هژمونی آمریکاست.

اما آنچه دور از انتظار بود، حرفهای یک مقام دولتی و یک چهره نزدیک به رئیس جمهور روحانی بود که اینگونه با سخنان غلط و زشت خود، زمینه را برای عرض اندام جماعت غرب‌پرست و مروّجین فسق در جامعه فراهم آورد.

صحبتهایی که سوگمندانه مسبوق به سابقه هم بودند...
برای مثال همین چندی قبل بود که یک مقام دولتی دیگر، عین همین سخنان را البته در عرصه نظامی و دفاعی کشور بیان کرد و از این گفت که آمریکا اگر اراده کند! با یک بمب می تواند تمام زیرساخت های دفاعی ما را از بین ببرد.

کادوهایی برای اصلاح‌طلبان

در این زمینه باید به یک نکته مهم دیگر نیز اشاره کرد و آن رویکرد کلی جبهه اصلاحات در تقدیس غرب و آمریکا و همچنین تأیید مقولاتی واهی مثل «تأثیرگذاری تحریم ها در ایران» و «عقب ماندگی» ایراناست.

شوربختانه باید گفت که اگرچه شاید همه اصلاح طلبان در این زمینه صاحب سخنرانی و ابراز نظر نیستند اما سکوت های آنها در قبال مسائلی همچون تقدیس غرب، بزرگنمایی قدرت آمریکا و تأثیرگذاری تحریم ها خود مؤید این معناست که در ژن اصلاحات، با همه این مفاهیم موافقت وجود دارد.

جالب آنکه می توان در همین زمینه و در اقتفای گفتگوی زشت و البته نمادین ترکان و زیباکلام، به سخنان دو تن از اصلاح طلبان نیز اشاره کرد که طی ماه های گذشته در دو حضور مطبوعاتی اینطور بیان کرده‌اند که تحریم های اعمالی علیه ایران «فلج کننده» بوده‌اند.

همان معنایی که اوباما، رئیس جمهور آمریکا سالهاست تلاش می کند که آنرا جا بیاندازد و پیداست که تا کمک عده ای در داخل ایران نباشد، او هرگز قادر به موفقیت در این نقشه شوم خود نخواهد بود.

رطب خورده‌هایی که منع رطب می‌کنند

در پیامد این اظهارات سخیف پیرامون توانمندی‌های فناورانه و صنعتی کشور همچنین این معنا را نیز باید در نظر گرفت که کسانی اقدام به بیان این حرفهای سخیف و کودکانه و نادرست می کنند که خود تمسخرکننده یکی از صحبت های احمدی نژاد مبنی بر اینکه «تحریم ها کاغذپاره هستند» به شمار می‌روند.

این در حالی است که اگرچه تحریم ها هیچگاه اثری بیش از ۲۵ درصد بر اقتصاد کشور نداشته‌اند و البته آن حرف هم بهتر بود که بیان نمی شد اما الحق و الانصاف اینکه صنعت کشور جز در پخت آبگوشت بزباش در هیچ مقوله دیگری توان رقابت ندارد! هزاران مرتبه، سخیف‌تر و مضحک‌تر از سخن اشاره شده است و جالب آنکه کسی هم به اسم استادی دانشگاه و بهره مندی از سواد روز، به میدان دفاع از این لاطائلات می‌شتابد.

پاسخ هایی برای ترکان و هم‌مکتبی‌هایش

با اینهمه اما باید اذعان کرد که شاید باشند کسانی که همچون آقای ترکان به مفاهیم گفته شده باور داشته و معتقد باشند که ما عملاً در هیچ صنعتی در ایران توانایی رقابتی نداریم و فناوری های ما هم جهانی نیست!

برای نقض این اعتقادات و ایضاً اثبات خلاف آنها چند دلیل و چند مثال در ادامه ارائه می شود:

یکم: اگر ما بر طبق گفته آقایان ترکان و زیباکلام، در حضیض فناوری به سر می بریم و هیچ توانایی برای رقابت صنعتی نداریم، پس چرا شاهد تعطیلی صنعت، تعطیلی معادن، بحران اقتصادی شدید، تعطیلی خودروسازی و هزاران بلیه اقتصادی دیگر که در کشورهای مختلف دنیا می توان آنها را به عینه دید، نیستیم؟!

دوم: صنعت هواپیمایی، به این دلیل که عموم فناوری ها در آن دخالت دارند، نمادی کلی از تمام استعدادها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل فناوری در یک کشور است.

حال اگر جوانان توانمند کشورمان در سپاه پاسداران، سه سال قبل توانستند پهپاد RQ۱۷۰ آمریکایی را در هوا تسخیر کنند و بر زمین بنشانند؛ این رخداد منطقاً به این معناست که توانایی و فناوریهای در دست ما، برتر و بزرگتر از فناوری های صاحبان هواپیمای مذکور بوده است.

بدیهیست که فقط با همین مثال ساده می توان نتیجه گرفت که حرفهای آقای ترکان از بیخ و بن غلط است.

سوم: اگر ایران قدرت رقابت در هیچ صنعتی را با غرب ندارد و از سوی دیگر ۳۵ سال است که در تحریم کامل از سوی آمریکا و سایر همپیمانانش قرار دارد پس چرا توانسته است به فناوری های جدید در عرصه ماهواره و فضا دست پیدا کند؟ چگونه توانسته است خودش فرایندهای استحصال و فراوری نفت را انجام دهد؟ فناوری های دریایی، راداری و موشکی ایران اسلامی که آمریکا را وادار به عقب نشینی کرده است چطور به دست آمده‌اند؟ و چگونه است که با تمام تحریم های آمریکا، کشورمان در هیچ زمینه ای دچار فلج و زمین گیری کامل نشده است؟!

بدیهیست که تمام این سوالها و مثالها مؤید غلط بودن ادعای آقای ترکان و سایر هم‌فکران ایشان است و به نظر می رسد اینکه حمید رسایی، نماینده مردم تهران اخیراً بیان کرد که باید ترکان را به دلیل اظهاراتش به محاکم قضایی کشاند، حرفی صحیح و قابل تبدیل شدن به یک مطالبه عمومی است.

پر واضح آنکه اگرچه عده ای در جریان فتنه و در حلقه انحراف، قصد دارند کشور را در شرایط شعب ابی طالب جلوه دهند اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در شرایط بدر و خیبر هستیم و هرکه از ما نیست با ما نیاید...


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی